Tolkkua uuninpankolle
Sakari Timonen on ansiokkaasti oikonut suositussa blogissaan maahanmuuttajiin liittyviä perättömiä huhuja ja ottanut kantaa useisiin päivänpolttaviin kysymyksiin. Eilen (27.2.2017) ilmestyneessä kirjoituksessaan ”Pää pensaassa” Timonen ei kuitenkaan yllätä terävällä ja asiapohjaisella analyysillään, mistä hän on tullut tunnetuksi, vaan lähinnä katkeransävyisellä ja yksipiippuisella puhetyylillään Tolkun ihmisistä. Tämä on yllättävää ja perustuu selvästi Tolkun tekstien ja sanoman väärinymmärrykseen, joten siitä on syytä huomauttaa, koska kukaan meistä ei ole täydellinen. Ja Tolkun ihminen varsinkin tietää, ettei hän itse ole täydellinen.
Toisin kuin Timonen antaa ymmärtää, Tolkun peräänkuuluttamisella ei ole koskaan tarkoitettu ihmistä joka on ”pää pensaassa” hiljaa eikä ota kantaa asioihin. Tämä on todettu monta kertaa, kuten kuka tahansa teksteihin tutustunut voi huomata:
- ”[Tolkun ihminen] puuttuu havaitsemiinsa epäkohtiin, ei salli epäasiallista kohtelua, rasismia tai väkivaltaa missään olosuhteissa.” (Tolkun ihmiset -blogi, 28.1.2016) / ”Tätä [ala-arvoista ja vastenmielistä puhetta] emme arvosta. Emme hyväksy rasismia, joka on yksiselitteisesti vastoin ihmisyyttä." (Tolkun tie -vetoomus, 8.11.2016)
Timosen esimerkiksi blogissaan nostama nuoren äidin solvaus on törkeää ja vastenmielistä, jonka jokainen Tolkun ihminen tuomitsee. Jos joku näin ei tee, hän ei ole määritelmällisesti Tolkun ihminen.
Kyseenalaistamme Timosen väitteen, että olisi jonkinlaista ”pelkuruutta”, mikäli Tolkun ihminen ei käytä aikaansa internetin törkysivustoilla ja tuomitse siellä jokaista rasistista tai muutoin halventavaa törkypostausta. Painotamme sitä että Tolkun ihminen puuttuu epäkohtiin varsinkin tosielämässä. On käytännössä mahdoton ja epäinhimillinen vaatimus ”mennä paheksumaan tällaista ääripään riehuntaa”, koska sitten ei aika paljon muuhun riittäisikään. Tolkun ihmisen on ruokittava lapsiaan, käytävä töissä ja joskus myös nautittava elämästään, emmekä me tuomitse ihmistä ”pelkuriksi” sen takia, ettei hän päivystä MV-lehden kommenttiketjuissa.
Kävin itse tänä aamuna MV-lehden kommentteja selaamassa ja kirjoitin sinne kaksi asiallista kielenkäyttöä peräänkuuluttavaa kommenttia (Kuvat 1. ja 2.). Ei se mitään erityistä rohkeutta vaadi, mutta koko päivän siihen saisi kyllä hukkumaan, enkä tiedä olisiko tuolla kovin suurta merkitystä törkypuheen vähenemiselle. En myöskään kyllä nähnyt yhtään kommenttia Sakari Timoselta siellä, joten tuskinpa hän itsekään siellä oikeasti paheksuu aktiivisesti tyhmiä kommentteja.
Huomautan myös henkilökohtaisena mielipiteenäni, että Timosen talvisotahenkinen ”pelkurit-vastaan-sankarit” -retoriikka on maskuliinisilla stereotypioillaan hieman kulunutta. Toki itsekin leikittelen toisinaan tällaisella rock-piireissä, mutta en pidä sitä rakentavana linjana yhteiskunnallisissa keskusteluissa.
Tolkun linja ei ole missään vaiheessa ollut vaatimus käydä dialogiin ääripäiden törkysuiden kanssa, vaan olemme yksinkertaisesti vastustaneet tavallisten ihmisten esittämien asiallisten ja perusteltujen mielipiteiden ”leirittämistä” sinne toiseen ääripäähän. Oli näkökanta sitten kumpaan suuntaan tahansa. Tarkoitus EI pyhitä keinoja, vaikka pyrkimys olisi hyvään. Toisten ihmisten törkeä käytös ja valheellisuus EI ole lupa toimia itse samalla tavalla:
- ”Tolkun ihminen osaa keskustella kriittisesti maahanmuuttopolitiikasta, mutta hänelle kriittisyys ei tarkoita sitä, että osaa keksiä mahdollisimman paljon ulkomaalaistaustaisia halventavia nimityksiä. Tolkun ihminen on asiallinen, perustelee näkemyksensä ja kunnioittaa toisia.” (Tolkun ihmiset -blogi, 28.1.2016) / ”Maahanmuttopolitiikka ei ole mustavalkoista. Ihmisten jakaminen edistyksen ja taantumuksen joukkoihin on yksinkertaisesti halventava tapa käsitellä isoa eurooppalaista muutosta.” (Tolkun tie -vetoomus, 8.11.2016)
Sakari Timonen on oikealla asialla paheksuessaan rasistisia kommentteja internetissä ja tuemme häntä siinä. Sen sijaan emme ole nähneet Timosen koskaan paheksuvan niitä asiattomia ja valheellisia viestejä, joita tulee toisista leireistä. Tämä saattaa olla tietoinen tai tiedostamaton valinta häneltä, mutta toteamme vain että Tolkun ihminen tuomitsee tällaisen toiminnan riippumatta siitä mitä näkökulmaa lausuja kannattaa.
Myönnettäköön tässäkin kohtaa ja kuten aiemminkin on todettu, että tilanne ei ole mitenkään symmetrinen kahden ääripään vaakakupissa. Sitä emme väitä. Siitä huolimatta kaikenlainen asiaton solvaus on keskusteluilmapiiriä tuhoavaa eikä sitä tule hyväksyä koskaan. Keskustelu monimutkaisista aiheista on muutenkin tarpeeksi haastavaa.
Koska arvostamamme Tolkun ihminen tietää tämän kaiken, hän ei todellakaan nosta itseään kaiken yläpuolelle, vaan nimenomaan antautuu avoimelle ja asialliselle kansalaiskeskustelulle. Tolkun ihminen tietää, että hän voi erehtyä ja juuri sen takia hän keskustelee eri mieltä olevien kanssa, jotta hän voi korjata käsityksiään. Keskustelu on elintärkeä mekanismi demokraattisessa yhteiskunnassa. Tolkun ihminen ei ole hiljaa, vaan sanoo rohkeasti mielipiteensä asiallisesti ja myöntää rohkeasti kun huomaa olevansa väärässä. Tolkun ihminen ajattelee itsenäisesti ja laittaa itsensä likoon.
Siksi haastankin Sakari Timosen mukaan rakentamaan siltoja ja siirtymään yhteistyöhön. En pidä häntä minään ääripäänä, vaan järkevänä Tolkun ihmisenä, joka on kykenevä asialliseen keskusteluun, omien väärinkäsitystensä korjaamiseen sekä rakentavaan vuoropuheluun, jossa kukaan ei kohota itseään muiden yläpuolelle. Suosittelen esimerkiksi sellaisia hyvin tolkullisia Facebookin keskusteluryhmiä, kuin ”Suomen sekulaarit maahanmuuttajat”, ”Vasemmiston ja oikeiston RASISMIN VASTAINEN ryhmittymä!” ja ”Asiallista keskustelua maahanmuutosta”. Sekä tietysti perustamani ”Tolkun areena”, jonne myös postaan tämän kirjoituksen. Tule juttelemaan!
Hyvä puheenvuoro. Sen verran kommentoisin, että tämäkin puheenvuoro valitettavasti on sitä samaa linnaleirileikkiä, jota Timonen ja vastapoolinsa käyvät.
Ehdottaisin, että ”tolkun ihmiset” keskittyisivät jatkossa puhumaan asiakysymyksistä, ja jättäisivät Timosen ja MV-lehden lukijat jankkaamaan omassa rauhassaan.
Ilmoita asiaton viesti
Niin se vain lähtee tolkku pois tästäkin keskustelusta, jos ei heti, niin pian kuitenkin.
Minulla on sellainen käsitys että keskustelun tolkku voi säilyä vain sellaisessa tilanteessa jossa on kyseessä virallinen kokous ja siinä jämäkkä puheenjohtaja, joka päättää puheenvuoroista ja pitää jöötä, sekä myös asiallisesti käyttäytyvät keskustelijat.
Nettikeskustelu ei ole sellainen tilanne jossa asiallinen keskustelu olisi mahdollista.
Toki keskustelu voi olla välillä asillista myös netissä, mutta sen pysyminen asiallisena ei pitkään onnistu ja pitää hyväksyä se että nettikeskustelusta kolmasosa tai kaksi kolmasosaa on aina hömppää, propagandaa, manipulointia tai viihdettä.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Arto.
Olen myös sitä mieltä, että netti ylipäätään ja sosiaalinen media erityisesti pahentavat ongelmaa ja vaikeuttavat yhteisymmärrykseen pääsyä. Tai edes toisen ymmärtämistä oikein. Mutta kun joka tapauksessa tämä viestintämuoto on tullut jäädäkseen, koen että on pakko yrittää keskustella edes niiden kanssa, jotka asiallista keskustelua haluavat ja siihen pystyvät.
Kärsivällisyyttä se varmasti vaatii, koska useimmiten joutuu kysymään ja täsmentämään mitä toinen tarkoittaa ja mitä EI tarkoita. Nopeat ja äkkinäiset oletukset johtavat hakoteille.
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasti poliittinen korrektius estää meidät tunnistamasta tolkun ihmisiä, jotka eivät pääse parrasvaloihin muuten kuin negatiivisesti kuvattuna, koska poliittinen korrektius suojelee maahantulobisneksen tuloja, jotka ovat tärkeämpiä Suomen päättäjille kuin suomalaiset ihmiset, jotka tästä maasta Suomen on rakentanut.
Ilmoita asiaton viesti
Timosen tarkoittamat ”tolkun ihmiset” ovat niitä, jotka pitävät perustuslain noudattamista ”ääripäänä”. Nämä tolkun ihmiset ovat jo tottuneet yhteiskuntaan, jossa lakeja noudatetaan, jos varaa sattuu olemaan. Tolkun ihmisen pitäisi kai ymmärtää, että esimerkiksi toimeentulotukihakemusta voidaan käsitellä muutamiakin viikkoja, jos ei kerta kaikkiaan viikossa ehdi.
Ilmoita asiaton viesti
Ainakaan minä en viitsi pyöriä missään rasistisivustoilla, jossa sekopäät keskenään tyydyttävät omia fantasioitaan. Eihän siellä omassa kuplassa touhuaminen varsinaisesti häiritse kenenkään normaalielämää. Tilanteeseen kannattaa puuttua vasta kun nämä alkavat esiintyä samalla tavalla julkisesti tai privaatisti ihan oikeassa elämässä. En silti tunnustaudu miksikään tolkun ihmiseksi, vaan olen rehellisesti suvakki.
Ilmoita asiaton viesti
”Eihän siellä omassa kuplassa touhuaminen varsinaisesti häiritse kenenkään normaalielämää.”
Niin, eikä sitä kuplaa saa millään puhki, kun ne ihmiset siellä kuplassa kannattaa toinen toistensa mielipiteitä, eivätkä missään tapaksessa voi hyväksyä sellaista mielipidettä mikä ei sovi sinne kuplan sisäiseen arvomaailmaan.
Ne on kaikki siellä kuplassa kavereita keskenään ja pelkäävät kovasti että se kaveruus menetetään jos yrittää tuoda esiin omaa mielipidettä.
Ihan selkeästi tällainen kupla muistuttaa uskonnollista yhteisöä.
Ilmoita asiaton viesti
”Tolkun linja ei ole missään vaiheessa ollut vaatimus käydä dialogiin ääripäiden törkysuiden kanssa, vaan olemme…”
Voisin kerrata tähän tapaus Maria Dammertin, mutta siitä ei ole mitään hyötyä koska hän ei viime kerrastakaan mitään oppinut vaan Maria Dammert komppailee juuri tälläkin hetkellä törkysuu Tiina Wiikin somesivulla Tiinan rähjäämistä poliisille. POLIISILLE.
Onko hän vielä yksi keulahahmoistanne, Dammert?
Tämä on hyvä osoitus siitä, että suuret sanat ja visiot ovat niin helposti vain kiitävää pintaa ja sitten voidaan vääntää loputtomiin tolkun määritelmästä.
Mitä tulee Timosen ärähdykseen, on se ihan oikein osunut ja uponnut. Kaikkia tarvitaan yhdessä kaatamaan moiset ahdistelukoneistot, eikä se tarkoita sitä että menee kirjoittamaan pari kommenttia.
Ilmoita asiaton viesti
Katos, meinasin ensimmäiseen kommenttiini laittaa vedon, missä vaiheessa tämä levy alkaa pyöriä, ja kenen toimesta.
Seuraavaan viestiin mahtuu varmaan Junes Lokkakin seikkailemaan?
Ilmoita asiaton viesti
Ja mä olisin voinut laittaa vedon koska Solakivi tulee nurisemaan, sulle on tullut sellainen tapa. Alkuaikojesi tatsi on mennyttä.
Ilmoita asiaton viesti
Moi Petra!
En tiedä mitä tarkoitat ”keulahahmolla” – en usko että Tolkun ihmisillä semmoisia on, mutta kyllä Dammertin kanssa käyn keskusteluja melko säännöllisesti. Jos hän haluaa komppailla jotakin tai käydä dialogia jonkun ihmisen kanssa, niin ei se mielestäni tarkoita että sinun tai kenenkään muun tarvitsee niin tehdä.
Ei Tolkku ole mikään auktoriteettiin perustuva ideologia, jossa jokainen tekisi niin kuin joku toinen, vaan jokainen ihminen saa mielestäni keskustella ja käydä dialogia ihan kenen kanssa haluaa. Minä itse – henkilökohtaisesti – toivon että kun keskustellaan, niin se olisi tolkullista.
Minun mielestäni Timosen ärähdys perustuu Tolkun väärinymmärrykseen, eikä se oikein osunut eikä uponnut ainakaan tänne, vaan vääristeli sitä Tolkun käsitettä, mitä Paretskoi alunperin luonnehti ja minäkin myöhemmin olen täällä tarkentanut. Sen takia on ihan normaalia, että asiasta väännetään. Sillä tavalla väärinkäsitykset korjataan.
Mikäli Timonen tarkoitti jotain muuta kuin tällaista Tolkun ihmistä, niin hän voi halutessaan korjata asian.
Ilmoita asiaton viesti
Anteeksi, Petra, en huomannut tätä loppua: ”Kaikkia tarvitaan yhdessä kaatamaan moiset ahdistelukoneistot, eikä se tarkoita sitä että menee kirjoittamaan pari kommenttia.”
Nuo pari kommenttia olivat vähän hassu tempaus, myönnettäköön, mutta kävinpä nyt kuitenkin piruuttani kommentoimassa, koska Timosen mielestä on ”pelkurimaista”, jos siellä ei kommentoi. Mutta pointtini oli siinä, että en oikeastaan usko että tuommoisesta nettiahdistelusta ja loanheitosta päästään kokonaan eroon koskaan. Voin olla tässä väärässä ja kuulen mielelläni, jos sinulla on joku visio siitä, miten tämä kaataminen tapahtuu. Sitten voisin ehkä aktiivisemmin osallistuakin siihen. Mutta tällä hetkellä ajattelen, että lampun henki on karannut eikä sitä pulloon enää valitettavasti saada…
Ilmoita asiaton viesti
Komppaan.
Ilmoita asiaton viesti
Timosen olen blokannut feedistä jo aika päivää sitten. Hyvin yksipuolinen kaveri, ei juurikaan sanomista. Siviili Ville Niinistö.
Ilmoita asiaton viesti
Pahoittelen stereotyyppisen maskuliinista retoriikkaa, mutta tämä Seppäsen puheenvuoro on kyllä taas joutavaa lässytystä ja jeesustelua, josta ei ole mitään hyötyä kellekään eikä millekään.
Ilmoita asiaton viesti
Nähty juttu. Kun ei argumentointikyky riitä käsittelemään itse asiaa, tulee sitten tällaista.
Ilmoita asiaton viesti
Seppänen sentään yrittää dialogia. Toisin kuin Timonen joka elää siitä että saa kylvettyä vihaa.
Ilmoita asiaton viesti
Vaikuttaa vähän siltä, että Sakun suosio harmittaa. Saku kirjoittaa oivaltavasti ja puolustaa Suomen perustuslain arvoja. Tuo esiin tärkeitä ilmiöitä ja byrokratian kukkasia. Saku on aidosti monien ”äänettömien” ääni ja hän osaa ilmaista asiat suoraan ja ytimeen mennen.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Päivi!
Sakun suosio on hieno juttu, sillä hän nostaa esiin monia tärkeitä asioita ja esittää usein hyviä ja teräviä analyysejä niistä.
Ilmoita asiaton viesti
Kunnallisvaaleihin lähtevä Timonen (sdp) ilmoittaa ammatikseen sosionomi. Lakia tulkitseva sosionomi. No tästä on hyvä jatkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Hän on sekä lakimies että sosionomi. Onko siinä jotain pielessä?
Mikä on ehdokas Maran koulutus ja ammatti?
Ilmoita asiaton viesti
Ehdokas Maran koulutus on luettavissa ehdokas sivuilta. Liittyy muuten asiasn miten?
Uuninpankko tyypin kirjoittelu (jota muuten luen aktiivisesti) melkoisen värittynyttä, noin niinkuin poliittisesti. Hyviä pointteja löytyy, mutta niin muuten öyhötystäkin. Tarve olla oikeassa on kovin suuri. Muut ovat luusereita. No, tällä tyylillä ei ainakaan oijota yhtään mitään, eikä myöskään vihapuhe vähene.
Ilmoita asiaton viesti
Lakimies? Ilmoittaa olevansa oikeustieteen kandi eli ei siis tod ole lakimies. Se, että on opiskellut lakia ei tee kenestäkään lakimiestä saatika tuomaria.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeustieteen kandidaatin tutkinto merkitsee tasan sitä, että on lakimies. Toimittuaan muun muassa Helsingin apulaiskaupunginsihteerinä Timonen on toiminut kotikulmillaan lakimiehenä. Tuomari, aarporaaja ja sprinttihiihtäjä ovat taas eri ammatteja. Kuten hyvin tiedät.
Miksi tämä urputus piti aloittaa? Halusit ilmeisesti sanoa, että Saku ei tunne lakia, koska on suorittanut sekä oikeustieteen korkeakoulututkinnon että kunnallistutkinnon. Jos hän nyt lukisi itsensä vielä lääkäriksi, hänestä tulisi mielestäsi varmaan vielä huonompi laintuntija?
Ilmoita asiaton viesti
Olen suorittanut Tampereen yliopiston kunnallistutkinnon ja valmistunut sosionomiksi 14.4.1982, pääaineena kunnallisoikeus. Helsingin yliopistosta valmistuin oikeustieteen kandidaatiksi 19.3.1989. Oikeustieteellinen tutkintoni on ylempi korkeakoulututkinto ja vastaa nykyistä oikeustieteen maisterin tutkintoa. Asian voit halutessasi tarkistaa Helsingin yliopistosta.
Toivottavasti tämä tuli nyt kerralla selväksi.
Ilmoita asiaton viesti
Upeaa! Hienoa! Onnea vaaleihin. Niin kuin sanoin, siulla on hyviä pointteja, mutta vastakkain asettelua ne eivät lievennä.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kun olet linjoilla. Mielellään kuulisin mielipiteesi ay-liikkeen asuntobisneksiin liittyvistä suhmuroinneista, pienenä epäkohtana yhteiskunnassamme. Samoin valtakunnansyyttäjän suhmuroinnista veljensä bisneksissä. Vai meneekö liian lähelle demareita ja oikeuspolitiikkaa?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Outi, mutta jos ei nyt tällä palstalla aleta ihan suoraan kunnallisvaalikampanjoita ruotimaan, vaikka itse kukin on ehdolla?
Ilmoita asiaton viesti
Anteeksi, Erkki.
Olen hyvin samanmielinen kanssasi tuosta tolkku asiasta. Joten peukkuja tulee miulta!
Ilmoita asiaton viesti
Demarin jutut on tietysti demarin juttuja ja persun jutut on persujen juttuja, se ideologia paistaa usein läpi.
Minä en Timosen tyylistä tykkää, yleensäkään en pidä siitä, että asetutaan vähän niinkuin kaiken yläpuolelle ja demonisoidaan kaikki, siinä tulee paljon sivullisia uhreja.
Mistään tolkun touhuista en ole edes kuullut ja hyvä niin, hieman samanlaista piilottelua tietyn ajattelutavan takana näyttää tuokin touhu olevan.
Minä pidän sellaisista kirjoituksista, jossa väärät tiedot kumotaan, tai taustoja selvennetään, se on tärkeää tässä maahanmuuttokeskustelussa.
Petran kommentteja ja kirjoituksia voin suositella, asiat ja taustat selvitetään, mutta johtopäätöksien teko jää lukijalle, se on se oikea linja.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Petteri!
Tekstissä on linkit noihin teksteihin, missä tätä Tolkun käsitettä on avattu, niille joita asia kiinnostaa.
Yksinkertaisesti kyse on siitä, että tarkoitus ei voi pyhittää keinoja.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärsin, että Seppästä oli ärsyttänyt Timosen ”ärhäkkyys” tolkun ihmisten passiivisuuden kuvauksessa. Olen yleensä pitänyt Timosen tekstejä hyvin korrekteina ja asiallisina, joten oli siis pakko lukaista kyseinen postaus joka siis väitetysti oli jollakin tavalla ”tolkuton”.
Mielestäni Timonen aivan oikeutetusti kimmastuu näistä roskamedian kommentaattorien sairaista mielipiteistä. Normaalin, tolkunkin, ihmisen on vaikea ymmärtää näiden Timosen jutussa esiteltyjen kommenttien sisältämää vihaa ja pahuutta. Näitä lukiessa voi hyvin ymmärtää, miten tällainen ruokoton ja moraaliton kirjoittelu voi herättää oikeudentuntoisessa ihmisessä voimakkaan reaktion, jopa niin että hän hetkeksi unohtaa kuivan asiallisuutensa ja tuo tunteensa voimakkaasti esille.
En osaa sanoa, onko tolkun ihmisten patistaminen vastustamaan vihapuhetta ja rasismia liikaa vaadittu, mutta on syytä muistaa miten Euroopan lähihistoriassa vaikeneminen ja pään pensaaseen piilottaminen on yleensä johtanut demokratian tuhoon.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Olavi!
Mikäli Timosen pointti on pelkästään tuo ”ihmisten patistaminen vastustamaan vihapuhetta ja rasismia”, niin minulla ei olisi ollut mitään aihetta osallistua tähän keskusteluun muuten kuin komppaamalla.
Tolkun ihmisistä ja siitä mitä sillä tarkoitetaan on kuitenkin keskusteltu mediassa ja sosiaalisessa mediassa muillakin tavoin ja monet kansalaisaktiivit ovat kokeneet sen tarpeelliseksi. Se on käsite, jota pidän hyödyllisenä ja joka pureutuu tietyn ikävän ilmiön keskiöön tässä koko rasismi- & maahanmuuttokeskustelussa. Sen ja vain sen takia puutuin tuon käyttökelpoisen käsitteen esittämiseen negatiivisessa valossa, en minkään muun vastustuksen vuoksi.
Tekstissä on linkit noihin teksteihin, niille joita kiinnostaa, mutta kyse on yksinkertaisesti siitä, että tarkoitus ei voi pyhittää keinoja.
Ilmoita asiaton viesti
”Sakari Timonen on ansiokkaasti oikonut suositussa blogissaan maahanmuuttajiin liittyviä perättömiä huhuja”
Kertoisitko tuosta edes muutaman esimerkin? Jotta selviäisi paremmin mitä sisällöllistä linjaa edustat.
Oletko tutustunut myös Timosen saamiin vastineisiin? (Esim. nämä kaikki: http://tuonenjoutsen.blogspot.fi/search?q=timonen – Wiik kirjoittaa aina maksimiasiallisesti tyyliltään. Sisältöä en tässä kommentoi.)
Ilmoita asiaton viesti
Mikäli osaat avata linkkejä, tässähän näitä:
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sakari_Timonen_(juristi)
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos kommentistasi, Seppo!
Liikuin tuossa alun esittelyssä aika yleisellä tasolla – tästä mielestäni Timonen tunnetaan. En ole niin tarkkaan perehtynyt kaikkiin Timosen blogeihin, mutta käsittääkseni hän on oikonut huhuja mm. maahanmuuttajien saamista eduista.
Ilmoita asiaton viesti
Erkki, kiitos tiedosta, yksissä piireissä Timonen tunnetaan siis tuosta.. ilmeisesti laajoissa piireissä. Vaan toiset kertovat, että ovat joutuneet Timosen nopeaan ja täydelliseen sensuuriin ja muun vaientamiskampanjan kohteiksi.
Ennen mielipiteensä muodostamista torjutuiksi tulleiden vastineet kannattaa käydä lävitse. – Tässä niitä sanomia omakohtaisesti ja toisten puolesta ilmaisevia:
http://mvlehti.net/2016/09/13/saku-timosen-totuude…
https://www.youtube.com/watch?v=cECkVC0kMSs
https://www.youtube.com/watch?v=i2aWp7vP74Q 3:37 (kohdasta alkaen Timosesta suoraan)
http://mvlehti.net/2016/02/13/kommunisti-sakari-uu…
http://mvlehti.net/2015/07/09/sakari-juristi-timon…
Eniten Timonen on varmaan mätkinyt MV-lehteä. Hän on mm. väittänyt tosissaan, että esim. MV-lehti rahastaa nettimainossysteemeillään eli saa paljon rahaa sisältömäärään nähden. (Kuten Timonen väitti: http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen…)
Timosen lakimieskoulutus on laskettava viitteeksi siitä, että hän ei ole tyhmä…
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko ”vaientamiskampanjalla” sitä, että henkilö ei salli kenen tahansa kirjoittaa mitä tahansa lainvastaista omaan blogiinsa eli verkkopäiväkirjaansa? Missä muualla kuin omassa blogissaan hän voisi jonkun ”vaientaa” tai sensuroida? Uuninpankonpojan moderointilinja on harvinaisen selväsanainen.
Ilmoita asiaton viesti
Ai Jaskakin on nykyään sitä mieltä, että lakia pitäisi noudattaa vain keskimäärin.
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä niin, epäilyttäväksi laillisuuden puolustajaksi:
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen…
Ilmoita asiaton viesti
Mikä olikaan keskustelun aihe?
Oliko se laillisuus tai laittomuus?
Vai onko tässä keskustelussa kyse Timosen sijoittumisesta ideologiselle akselille?
Ilmoita asiaton viesti
Onhan sen niin oltava, että jos lain ja moraalin vastaisesti toimivat ovat yksi ääripää, on se toinen ääripää lain ja moraalin puolustajat.
Väliin jääneet ovat sitten niitä tolkun ihmisiä, jotka noudattavat lakia ja moraalia, mutta eivät niitä erityisesti puolusta. Jos tuuli muuttuu, myös tolkun ihmisen kanta muuttuu.
Niin kävi Saksassa 1930-luvulla. ”Toinen ääripää” ei halua että niin tapahtuu.
Ilmoita asiaton viesti
Tämän jaottelun mukaisesti ”tolkun ihmiset” onkin sitten niitä jotka menee minne tuuli kuljettaa, eli pyrkivät elämään ja ajattelemaan enemmistön mielipiteiden mukaisesti.
Kun Hitler sanoi että juutalaiset olivat pahoja ihmisiä ja että ne piti kaikki hävittää ja sillä tavalla hyvien ihmisten ongelmat poistuvat, niin tolkun ihminen piti sitä viisaana puheena ja juutalaisten kaasuttamista hyvänä asiana.
Kun tänä päivänä valemedia väittää että muslimit on pahoja ihmisiä ja kun ne hävitetään niin maailma pelastuu, niin ”tolkun ihmiset” taas uskovat mitä sanotaan.
Ei se niin mene. Tolkun ihmiset ymmärtää etteivät asiat ole noin yksinkertaisia, eikä niitä tolkun ihmisiä taida olla kuin sen verran mitä ihmisiä on siinä toisessa ääripäässä, siis siinä päässä joka ei usko valemedian valheita, propagandaa, kansankiihotusta ja vihapuhetta.
Mitä ne ihmiset siinä ääripäiden välillä sitten oikein on? Laumasieluja varmaan.
Ilmoita asiaton viesti